Store panikdag er overstået

24. november 2016

Så har det været panikdag på Midtjysk. Det er dagen, hvor alle skal vælge deres linje for resten af året. Alle har prøvet alle linjer, og mange er usikre på deres valg. Flere end halvdelen vælger noget andet, end det, de troede da de kom på skolen.

Nicoline Stærke Jensen er én af dem, der har truffet et overraskende valg.

- Jeg valgte i sin tid Midtjysk på grund af teater og kunst, og jeg havde besluttet mig for teater, da jeg startede. Men så syntes jeg, at det var megasjovt at være på idræt. Jeg har altid godt kunnet lide aktivitet og konkurrence, siger Nicoline, som før har stiftet bekendtskab med karate og dans.

Hun medgiver, at det har haft betydning, at flere af hendes nærmeste kammerater også skal på idræt.

- Jeg havde været mere i tvivl, hvis der ikke var nogen, jeg kendte godt, siger hun, og ser frem til, at hun kommer til at lære en masse på idrætslinjen.

- Alle kan noget forskelligt, at man kan lære af hinanden. Det bliver sjovt og udfordrende. Også at komme til stævner og møde andre. Konkurrencen skaber et ekstra godt sammenhold, mener Nicoline.

Et overraskende valg

Også Tobias Busk Ladefoged har foretaget et - også for ham selv - overraskende valg. Det blev musik, selv om det lå i bunden på hans ønskeliste fra starten.

- Jeg troede, jeg skulle på friluftsliv eller vandsport, men i musik lærte jeg nogle basisgreb til nogle instrumenter, og pludselig kunne jeg spille nogle af de sange, jeg elsker, og jeg blev glad indeni. Før var musik bare noget, jeg hørte. Nu er det noget, jeg kan spille, siger Tobias.

Han synes, linjerunden, hvor man kan prøve de forskellige ting af, er supergod.

- Det var derfor, jeg valgte Midtjysk. Ellers kunne jeg have valgt en specialefterskole, siger han.

Tobias tænker, at der kommer en Tobias, som elsker at spille musik, ud fra efterskolen

Nicoline Stærke Jensen

Nicoline valget idræt, selv om det egentlig var teater eller kunst, hun kom efter.

Tobias Busk Ladefoged

Tobias valgte musik, selv om det lå i bunden på hans ønskeliste, da han startede på Midtjysk.