Prøv et døgn på Midtjysk

02. november 2017

Op til skolernes påskeferie i dagene 26.- 27. marts 2018 holder Midtjysk Efterskole i samarbejde med DGI Midtjylland Et døgn på efterskole fyldt med aktiviteter og oplevelser. Du kommer til at opleve et ægte efterskoleliv med alt, hvad dertil hører af valgfag, fællessamling, hygge og spas. Skolens nuværende elever underviser dig, mens lærerne holder sig lidt i baggrunden.

Tilmeldingen er åben (LINK)

I løbet af et døgn får de deltagende drenge og piger fra 5., 6. og 7. klasse en mulighed for at prøve, hvordan det er at gå på efterskole.

Idrætscamp

Idrætscampen er for dig, der elsker at bevæge dig og tage imod fysiske udfordringer. Vi laver fodbold og håndboldtræning i højt gear med masser af teknik, kampe, konkurrencer og spil, og vi skal bla. spille Flagfootball, Rugby og lave tons og tummel.

Friluftscamp

Vi laver lejr, og slår os ned med friluftsaktiviteter som klatring, bål, O-løb og evt. kano.

Vandsportscamp

På vandsportslinjen laver vi vandaktiviteter, aqua-tons, Triathlon, kajakpolo, vandpolo mv.

Musikcamp

Musik er for dig, der kan tænke dig, at spille i band, synge i kor, og bevæge dig til rytmer. Vi slutter campen af med en lille koncert.

Teatercamp

Kan du lide at spille teater, danse og lave teatersport er teater en god udfordring for dig. Vi slutter campen af med en lille forevisning.

Billedskolen

Vi arbejder med maleri og formgivning. Her kan du udfordre dine kreative sanser på billeder, og vise nogle af kunstens ansigter.

Valgfag:

Ud over de nævnte linjer, får du mulighed for at prøve forskellige valgfag, som endnu ikke er fastlagt.

Praktiske oplysninger:

Et helt døgn med masser af Idræt og kreative aktiviteter. Mulighed for at møde andre børn, der heller ikke kan få nok af nye oplevelser.

Tidsrum:
Børnene ankommer mandag i påskeferien mellem 9:00 og 10:00, og opholdet slutter tirsdag 16:00.

Deltagelse gratis:
Deltagelse er gratis incl. første måltid mandag aften - og sidste måltid tirsdag middag. Du får naturligvis en fed Midtjysk Et døgn på Efterskole 2018 T-shirt med hjem. Prisen på 160,- er et depositum, der refunderes efter, at arrangementet er afholdt. Hvis man ikke kommer til arrangementet, refunderes beløbet ikke.

Overnatning: Foregår i klasseværelse

Medbring:

Madpakke til mandag middag. Sovepose, liggeunderlag, toiletgrej, håndklæde, ude - og indendørs sko, træningstøj, varmt tøj til udendørsaktiviteter, sportstøj, sygesikringsbevis og badetøj. Du må også gerne medbringe din bold.

Arrangeres i samarbejde med DGI Midtjylland

_C0P6354-min.jpg

I skolernes påskeferie er der mulighed for at prøve et helt døgn på Midtjysk Efterskole.

Hvorfor valgte I Midtjysk Efterskole?

Hvorfor valgte I Midtjysk Efterskole? Det spurgte vi en række forældre om, den dag de hentede deres barn for sidste gang.