Et skoleår nærmer sig sin afslutning

10. juni 2016

Lørdag 25. juni tager elever og forældre afsked med skolen og hinanden. Det er en festlig dag iblandet et vist vemod.

- Vi ved af erfaring, at eleverne har brug for god tid til at give det sidste knus. For mange er det først gjort ved 14-tiden, siger forstander Bo.

Men hvordan beskriver man egentlig bedst de mange oplevelser og følelser, der er knytte til sådan en afsked?

- Alle år er det forskelligt, hvordan eleverne reagerer, men visse ting går igen. For et par år siden fik vi lavet en lille video, hvor vi følger en elev de sidste 24 timer. Den giver et nogenlunden retvisende billede, mener forstanderen.

Filmen følger William Nyby Pedersen (ja, det er ham, der lige har vundet DM i entreprenørskab), og lægger råt for usødet begivenhederne frem, sådan som han oplevede dem.

Han holdt stand til det sidste med at lade tårene få frit løb.

Vi fulgte William det sidste døgn på Midtjysk med et kamera. Se, hvad der kom ud af det.