Spansk 3, Freja og Christoffer

Elever lærer spansk - på engelsk

30. november 2016

Eleverne på Midtjysk har som en ekstra bonus fået tilbudt valgfag i spansk. Det er blevet en mulighed, fordi skolens ene volontør, Ianina Ninaltovska, kommer fra Spanien.

Freja Kruse er af den gruppe elever, der har valgt spansk som valgfag. Hun har i kort periode boet i Spanien, og hun vil gerne fortsætte med spansk i gymnasiet. Derfor er valgfaget spansk en kærkommen anledning til at øve sig og blive lidt bedre til sproget.

- Det er megafedt, at spansk er kommet på programmet og meget motiverende, at læreren taler sproget flydende, siger Freja.

Ianina Ninaltovska er oprindeligt født i Ukraine men har i mange år boet i Madrid. Hun taler af gode grunde ikke dansk, så undervisningen foregår på engelsk.

- At undervisningen foregår på engelsk er kun godt, for så kan jeg øve mig både i engelsk og spansk, mener Freja.

Vil snuse lidt til sproget

Også Christoffer Agerbo har taget imod tilbudet om at lære spansk.

- Jeg har altid syntes, at spansk er et interessant og nyttigt sprog, og at det lyder sejt, siger han.

Efter efterskolen skal Christoffer på HTX, og der er der ikke spansk på skemaet, så han synes, at skolens tilbud er en god mulighed for at snuse til sproget.

- Det er jo kun en time om ugen i en begrænset periode, så jeg kommer ikke til at kunne tale sproget. Men noget vil jeg kunne forstå, og det vil jeg kunne bruge, hvis jeg kommer på ferie i et spansktalende land, mener Christoffer.

Spansk 3, Freja og Christoffer

Freja Kruse og Christoffer Agerbo har begge valgt spansk som valgfag.

Spansk 2, Ianina

Ianina Ninaltovska underviser eleverne i spansk. Hun stammer oprindeligt fra Ukraine, men bor til daglig i Madrid - når hun altså ikke er volontør på Midtjysk Efterskole. Det skal hun være i et år.