Efterskolernes Dag - nu med booking

Find din tid på Midtjysk Efterskole. Kom og mød alle vores elever og lærere på Efterskolernes Dag søndag 29. september 2024 kl. 13:00-17:00.

Efterskolernes Dag er en stor, festlig og travl dag på Midtjysk. Vi oplever år efter år en stadig større interesse, og det kan være svært at finde sig selv i.

Derfor har vi indført et booking-system, på den måde får vi de bedste forudsætninger for at møde dig og vise dig rundt på vores skole i ro og mag.

Hvis det ønskede tidspunkt ikke fremgår af listen, er det fordi, det er overtegnet. Prøv et andet tidspunkt, eller kontakt skolen på telefon eller mail. Så finder vi ud af det.

Der er også mulighed for at møde op uden booking imellem 16.00 -17.00  Håber vi ses.

Du finde et link her på siden, når vi åbner op for tilmelding til efterskolernes dag i 2024

Program for dagen

Ved indgangen står ledelse, lærere og elever klar til at tage imod, og eleverne glæder sig til at vise deres skole frem. Selv om de på det tidspunkt kun har været på skolen i et par måneder, har de allerede taget skolen til sig. Det her er vores efterskole.

Tal med en lærer

Skolens spisesal vil være omdannet til center for information og samtaler. Alle, som ønsker det, kan få en samtale med en lærer om ønsker og forventninger til et efterskoleophold. Det er også her evt. spørgsmål om valg af linje, uddannelsesretning eller særlige hensyn kommer på bordet. Skolens administrative personale står klar med råd og vejledning, og naturligvis er der kaffe på kanden og andre forfriskninger.

På dialogens vej:

I foredragssalen vil skolens forstander flere gange i løbet af dagen fortælle om livet på skolen. Han vil være flankeret af to tidligere elever, som kommer for at give deres bud på et godt efterskoleliv. Midtjysk Efterskole går altid dialogens vej, og det vil vi gerne understrege ved ikke at lave en præsentation, hvor det kun er forstanderens ord, der står til troende.

Kom og mærk nærværet

Vi får ofte at vide, at det er den gode stemning på skolen, der tiltrækker eleverne. Mange siger, at de kunne se sig selv gå op og ned ad gangene på skolen, og at de mærkede nærværet fra første øjeblik, de trådte ind ad døren.

Kom og se teater

Teaterlinjen giver i løbet af dagen nogle smagsprøver på, hvor langt de er kommet, og det er ganske langt, når man tænker på, at de endnu ikke har valgt deres egen linje. Holdet består af elever, som måske aldrig har stået på en scene før.

Kom og hør musik

Når ikke forstanderen holder oplæg i foredragssalen, giver musikeleverne koncert. Også for dem gælder det, at de endnu ikke har valgt linje, så det er altså elever, som på det tidspunkt er havnet på musik for at prøve det. På Midtjysk skal man nemlig prøve alle skolens linjer, før man vælger sin egen.

Se alle linjerne

Alle skolens linjer er i gang på forskellig måde. Friluftsfolkene har slået en tipi op, lavet bål og varmet cacao. Vandsportsfolkene befolker skolens egen svømmehal, hvor de giver prøver på, hvad undervisningen i vandsport byder på. I hallen er drenge og piger i gang med at spille bold, og i kunstkælderen vil eleverne arbejde med deres kunst.

Læs mere om vores seks linjer, og husk, at på Midtjysk kommer du til at prøve alle linjer.

Mere røv i bukserne - logotype

Kom og mød elever, som er ved at opbygge deres mod og få mere røv i bukserne. Besøg os på Efterskolernes Dag 24. september 13:00 - 17:00. Husk at booke din tid.

Efterskolernes Dag 2017

Eleverne glæder sig til at vise deres skole frem, og parkeringsvagterne gør honnør for (måske) kommende elever.

Hvorfor valgte I Midtjysk Efterskole?

Hvorfor valgte I Midtjysk Efterskole? Det spurgte vi en række forældre om, den dag de hentede deres barn for sidste gang.