_C0P0045.jpg

De 10 mest stillede spørgsmål om Midtjysk Efterskole

1. Er alt inkluderet i prisen?

Ja. Rejser - herunder den årlige skilejrskole i Norge - skoledragt mm. er med i prisen. Der kommer ikke nogen ekstraregninger.

2. Hvad kan vi få i statsstøtte?

I kan beregne jeres pris på efterskole.dk

3. Er der ledige pladser?

Vi opdaterer løbende på efterskole.dk og midtjyskefterskole.dk

4. Kan man komme på venteliste?

Ja. Udfyld tilmelding, og send den. Eller få skolens sekretær Marianne til at sende en til jer.

5. Koster det noget at reservere en plads?

Nej. Først, når du og vi har sagt ja til hinanden, skal der betales et skolegebyr på kr. 2.450,-. Det er typisk halvandet år før skolestart.

6. Er eleverne med til at lave mad?

Ja. Eleverne deltager i den daglige madlavning, og har køkkenvagter. Her lærer de om ernæring, hygiejne, bæredygtighed og madlavning.

7. Hvor mange skoleuger har I, og hvor mange weekender, hvor eleverne skal blive på skolen?

Et skoleår på Midtjysk består af 42 uger. To weekender er blive-weekender, men mange elever vælger at blive på skolen så mange weekender som muligt.

8. Er der program for weekenderne?

Ja. Der er altid et program eller et tema for weekenderne. Der er noget for alle, og noget er frivilligt, andet er obligatorisk.

9. Har I 2. års-elever?

Nej. Man kan kun gå på Midtjysk ét år, så alle elever starter med det samme udgangspunkt.

10. Vælger man linje før skolestart?

Nej. Alle skal prøve alle seks linjer i et forløb over nogle uger. Derefter skal du vælge linje, og som regel får du den linje, du vælger.

Hvorfor valgte I Midtjysk Efterskole?

Hvorfor valgte I Midtjysk Efterskole? Det spurgte vi en række forældre om, den dag de hentede deres barn for sidste gang.

Dialogens Vej

Vi er glade for at bo på Dialogens Vej. Det forpligter.