Mgp

MGP på Midtjysk - mest for sjov

10. april 2024

Det handler om at have det sjovt sammen og hygge sig. Men faktisk er der mere i det. MGP på Midtjysk Efterskole handler også om at skabe en begivenhed i fællesskab – og at turde stille sig op foran andre og trykke speederen helt i bund.

På Midtjysk Efterskole blev en helt almindelig weekend til noget særligt, da det årlige MGP løb af stablen. Bevæbnet med deres bedste performance-skills og med timevis af øvning i bagagen, dystede eleverne om at vinde rækken af afstemninger, der til mod en vinder. Det hele var professionelt sat op med lys, scene og velforberedte værter i form af Alfred og Alfred fra 10. klasse.

Passion, sved, tårer og blod

Selv om det hele egentlig var for sjov, blev det også alvor for mange af de deltagende, fortæller den ene halvdel af værtsparret Alfred og Alfred:

- Der var et godt niveau, synes jeg. Der blev også fældet en lille tåre, hvis man ikke vandt

Eleverne havde lagt mange timer i at øve sig, men det vindende hold havde selv to gode forklaringer på succesen:

- Jeg tror, det var det med den gode energi, fortæller Helene. - Og så at nogle stemte (taktisk, red.) på os, fordi de troede, at vi ville tabe, afslutter hun, mens veninderne griber i baggrunden.

- Det var passion, sved tårer og blod hele vejen, opsummerer den anden Alfred.

Ikke kun for sjov

- Vi holder rigtig meget af at lave aktiviteter sammen med eleverne, fortæller viceforstander Helle Nørregaard. - Grunden til at vi som voksne kan blive ved at have drive’t er nok også, at der altid også er en pædagogisk pointe med det, vi gør. MGP handler selvfølgelig om at have det skægt sammen. Men det med at planlægge noget, øve sig og stille sig op foran hinanden er både værdifuldt her på skolen og ikke mindst senere i livet.

- Det kan godt være grænseoverskridende for nogle personer at stå på scenen, fortæller Helene fra 10. klasse,

At weekenden er én af dem, der vil blive husket, er alle elever enige om.

Mgp

Det mest for sjov. Men nogle gange er det også rart at vinde...

Læs historien og se videoen her