Foredrag med Peter Viggo Jacobsen

05. september 2022

Kom til foredrag med Peter Viggo Jacobsen fra Forsvarsakademiet, og hør hans syn på Ruslands invasion af Ukraine. Det sker tirsdag 25. oktober klokken 19:00 på Midtjysk Efterskole.

Peter Viggo Jakobsen er dansk lektor i Institut for Strategi ved Forsvarsakademiet og professor ved Center for War Studies ved Syddansk Universitet. Han har især været benyttet meget i medierne siden Ruslands invasion af Ukraine.

Nu kan du høre Peter Viggo Jacobsen udlægge sin version af invasionen og dens konsekvenser.

Han vil blandt andet forholde sig til følgende spørgsmål:

Hvorfor invaderede Rusland Ukraine?

Hvordan vurderer du, at krigen kan udvikle sig?

Kan den evt. brede sig til nye områder?

Hvilken rolle spiller Danmark nu og fremover?

• Sanktioner
  • Militært
  • Fredsbevarende indsats

Hvornår og hvordan kan der opnås fred?

Er der andre steder, hvor konflikter kan udvikle sig til krig?

(herunder spændingerne mellem Kina/Taiwan – Vesten.)

Der vil også være muligheder for at stille spørgsmål.

Foredraget er arrangeret af Ejstrup-Gludsted Menighedsråd, Ejstrupholm Håndværker og Borgerforening og Midtjysk Efterskole.

Entre 100 kr. pr person. Unge under 16 år har fri entre. Kaffe med brød er incl.

Peter Viggo Jacobsen