Foredrag om at være okay som teenager

22. september 2017

Ungdomstiden kan være en blandet fornøjelse, mener Grethe Lindbjerg Sørensen. Og hun ved, hvad hun taler om. Hun er teenagecoach, og har skrevet flere bøger om livet som teenager. Nu holder hun foredrag på Midtjysk Efterskole, og alle er velkomne.

Når teenagecoach Grethe Lindbjerg Sørensen indtager scenen på Midtjysk Efterskole onsdag 11. oktober kl. 19:00 vil hun have mindst 142 tilskuere, som vil lytte ekstra godt med. Det er skolens elever, og de har måske særlig brug for at få fortalt, hvad der foregår i en teenagers hjerne. Hvis de selv skulle være i tvivl.

Grethe Lindbjerg Sørensen er ikke i tvivl. Hun er uddannet som kommunikationsterapeut og har blandt andet en fortid som lærer og vejleder på en efterskole.

Hun holder foredrag, skriver bøger og driver en blog om de udfordringer, de unge møder.

- Mit arbejde går helt kort fortalt ud på at hjælpe teenagere godt igennem teenagetiden. Jeg ved hvor usikker og sårbar, man kan være. Ikke mindst i en tid, hvor der er stort fokus på præstationer, udseende og andre ydre faktorer. Humøret svinger fra boblende glad til voldsomt irriteret på tre sekunder. Selvtilliden er ustabil og kan til tider forsvinde helt. Tankerne skifter spor med samme hastighed som myldretidstrafikken, siger hun og tilføjer:

Ungdomstiden kan være en blandet fornøjelse – både for unge mennesker og for deres forældre.
Foredraget kaster lys på nogle af ungdomstidens mange sider og giver gode råd til, hvordan man kan håndtere de udfordringer, der opstår.

Foredraget hedder ’Er du okay’, og er arrangeret i samarbejde mellem LOF Ikast/Brande, Ejstrupholm Håndværker og Borgerforening, Ejstrup Menighedsråd og Midtjysk Efterskole.

Det finder sted på Midtjysk Efterskole, Vestergade 50, Ejstrupholm, onsdag 11. oktober kl. 19-21.

Der vil blive mulighed for at købe kaffe/kage. Fri entré.

Grethe Lindbjerg