Booking virker

15. november 2021

Med booking til åbent hus kan skolen styre antallet af besøgende, der bliver mindre stimlen sammen, og alle får en bedre oplevelse.

Til Efterskolernes Dag i efteråret havde Midtjysk Efterskole for første gang, og som en blandt få efterskoler, indført booking. Og det fungerede fint, så nu kommer det samme til at gælde for Efterskolernes Aften onsdag 12. januar.

- Vi havde åbnet for 70 familier i hver af de tre første timer, hvor vi havde åbent hus. Og listerne blev hurtigt fyldt op, fortæller Marianne Høj Andersen, som er sekretær på skolen.

Hun har opgaven med at holde styr på de mange tilmeldinger, og hun oplevede stor forståelse for ordningen.

Mere tid til den enkelte

- Når vi selv kan styre antallet af gæster, får vi mere tid til at tage os af den enkelte familie, og det er rigtig mange glade for, siger hun.

Hun bemærkede på selve dagen, at ventetiden til at få en samtale med en lærer var kortere, og at der ikke var så mange mennesker på gangene.

- Nogle familier blev forhindret i sidste øjeblik, men de var søde til at melde afbud. Og der kom også nogle, som ikke havde opdaget, at man skulle booke tid. De kom også med, og sammenlagt havde vi ca. 200 familier igennem de tre første timer med ca. 70 i timen. Den sidste tid havde vi reserveret til dem, der ikke havde reserveret tid, og alt i alt havde vi 340 familier på besøg den dag. Det svarer helt til det, vi plejer, siger Marianne.

Til Efterskolernes Aften 12. januar er der afsat tid til besøg af 40 familier klokken 18:00, 40 familier klokken 19:00 og fra 20:00 - 21:00 er der åbent for alle.

Gå til tilmelding.

Booking virker

- Når vi selv kan styre antallet af gæster, får vi mere tid til at tage os af den enkelte familie, og det er rigtig mange glade for, siger sekretær Marianne Høj Andersen.