Ledige stillinger

Dialogens Vej

Vi bor på Dialogens Vej, og det forpligter. På Midtjysk Efterskole tager vi samtalen alvorligt. Vi lytter til, hvad du har at sige. Du vil blive mødt med respekt for den, du er. Både af personalet og af dine kammerater.

Du kommer til at prøve det hele

På Midtjysk Efterskole får du mulighed for at vælge. Men først, når du har prøvet det hele. Måske finder du noget, som du ikke vidste, du kunne lide. Og du vil komme til at prøve noget, du aldrig har prøvet før. På Midtjysk Efterskole vil du komme til at kende mennesker, som du ellers ikke ville møde, og du bliver en del af fællesskabet, hvor forskellighed er en styrke.

Vi vil holde kontakt med dig

Du bliver en del af en kontaktgruppe. Gruppen vil følge dig hele året og læreren vil holde kontakt med dig og dine forældre.

Du bliver bedre fagligt

På Midtjysk Efterskole bliver du bedre og bedre fagligt i de fag, hvor du allerede er stærk. Og vi vil åbne dine øjne for muligheder, du slet ikke vidste, du havde, i fag hvor der er plads til forbedringer.

På Midtjysk Efterskole bor drenge og piger på blandede fløje

Du kommer til at bo på værelsesfløje med både drenge og piger. Du kommer til at bo på værelse med en af dit eget køn, og I deler badeværelse med to af dit eget køn.

På Midtjysk Efterskole er der også plads til fejltagelser

På Midtjysk Efterskole er der plads til at lære af sine fejltagelser. Vi har tillid til, at du vil være med til at gøre Midtjysk Efterskole til et godt sted at være. Vi behandler hinanden forskelligt, fordi vi har forskellige historier med os, og vi tror på, at samtalen kan genskabe tilliden, hvis den skulle være blevet brudt.

Vi har få regler på Midtjysk

• Du skal møde til tiden og deltage aktivt i timerne.
  • Du skal være i din egen seng – fra 22.30 – 06.30. (Der skal være slukket lys fra 23.00 til 06.30)
  • Du må ikke ryge, tage snus, indtage øl, spiritus og euforiserende stoffer på skolen eller i forbindelse med rejsen til og fra skolen.
  • Du skal være en god kammerat.

Skolens regler bygger på tillid mellem elever og personale. Hvis du udviser manglende motivation, engagement, dårlig opførsel over for kammerater eller ansatte, betragter vi det som et tillidsbrud.
    Brud på dette tillidsforhold og hvis du ikke lever op til skolens regler/værdigrundlag kan/vil det føre til bortvisning. Efterfølgende vil lærerrådet tage stilling til elevens fortsatte ophold på skolen. Hver enkelt situation vil blive behandlet i forhold til forseelsen karakter.
Hvis jeg siger Midtjysk Efterskole - hvad siger du så?

Hvis jeg siger Midtjysk, hvad siger du så?

Dialogens Vej

Vi er glade for at bo på Dialogens Vej. Det forpligter.