Et døgn på efterskole

Prøv Midtjysk Efterskole gratis i 24 timer. Du kommer til at opleve et ægte efterskoleliv med alt, hvad dertil hører af valgfag, fællessamlinger, hygge og spas. Skolens nuværende elever underviser dig, mens lærerne holder sig lidt i baggrunden. Det sker i skolernes påskeferie, hvor du (måske) alligevel ikke ved, hvad du skal tage dig til, og det kan blive ekstra sjovt, hvis du tager en ven med.

Klik her for tilmelding

Et døgn på Midtjysk Efterskole afholdes næste gang d. 25. - 26. marts 2024.

Idræt

Idrætscampen er for dig, der elsker at bevæge dig og tage imod fysiske udfordringer. Vi laver fodbold og håndboldtræning i højt gear med masser af teknik, kampe, konkurrencer og spil, og vi skal bla. spille Flagfootball, Rugby og lave tons og tummel.

Friluft

Vi laver lejr og slår os ned med friluftsaktiviteter som klatring, bål, O-løb og evt. kano.

Læs også:
Det er asocialt at ligge hjemme på sofaen, når man har påskeferie. Det mener Marie på 12 år. Derfor valgte hun at gå på efterskole i et døgn.

Vandsport

På vandsportslinjen laver vi vandaktiviteter, Aqua-tons, Triathlon, kajakpolo, vandpolo mv.

Musik

Musik er for dig, der kunne tænke dig at spille i band, synge i kor og bevæge dig til rytmer. Vi slutter campen af med en lille koncert.

Teatercamp

Kan du lide at spille teater, danse og lave teatersport, er teater en god udfordring for dig. Vi slutter campen af med en lille forevisning.

Kunst

Vi arbejder med maleri og formgivning. Her kan du udfordre dine kreative sanser på billeder og vise nogle af kunstens ansigter.

Valgfag:

Ud over de nævnte linjer får du mulighed for at vælge et valgfag, som vi tilbyder: Smykkeværksted, Sjov i svømmeren, Danseworkshop, UNO - Udfordrende Natur Oplevelser, Fodbold, Gøgl og Cirkus, Basketball, Håndbold samt Graffiti.

Hvem kan deltage?

Alle drenge og piger, som går i 5., 6. eller 7. klasse.

Hvornår er det?

I skolernes påskeferie. Du skal ankomme mandag i påskeferien mellem 9:00 og 10:00, og opholdet slutter tirsdag 16:00.

_C0P6354-min.jpg

I skolernes påskeferie er der mulighed for at prøve et helt døgn på Midtjysk Efterskole.

Hvorfor prøve et døgn på Midtjysk

Mange nuværende elever har startet deres efterskoleliv ved at prøve et døgn på Midtjysk. Hør, hvad de fortæller i denne video.