Det akavede blev det almindelige

28. februar 2023

En aften i februar var årgang 2023-24 samlet første gang. Både elever og forældre fik en indføring af, hvad det vil sige at gå på Midtjysk. Og det akavede blev helt almindeligt, for det var akavet alt sammen, syntes Sofus, én af de nye elever.

Mens forældre var bænket i hallen til oplæg, snakke og kaffe, blev de nye elever - opdelt i hold - introduceret til efterskolelivet.

- Nu er mit efterskoleår en realitet, og jeg glæder mig endnu mere, siger Sofus Lebahn Frederiksen fra Hadsten.

Han har ellers gået og tænkt, at det med efterskole lå langt ude i fremtiden. Men med aftenens mange aktiviteter og det første møde med de nye kommende kammerater er det rykket meget nærmere.

Det akavede fortog sig

Eleverne blev udsat for at skulle snakke med hinanden (uha!), de skulle danse i teatersalen, og de skulle synge på trappen.

- Jeg er ikke en mega-åben person, så det var lidt akavet at sidde der og snakke, men vi havde fået nogle emner at snakke om, og jeg synes, at det gik meget godt.

Sofus oplevede det meste en smule akavet, men det var lige som om, det akavede fortog sig hen ad vejen. Der var faktisk ikke noget ved aftenen, han ikke kunne lide.

- Jeg kunne mærke, at det var akavet for alle, men alle deltog, og så blev det mindre mærkeligt, siger Sofus, og tilføjer, at dans nok ikke er der, hans fremtid ligger.

- Men det var hyggeligt nok, mener han.

Har valgt rigtigt

Sofus har en søster, som også har gået på Midtjysk, og hun havde en supergodt år. Det var på hendes anbefaling, at Sofus valgte Midtjysk. Og efter nye elevers aften er han ikke i tvivl om, at han har valgt rigtigt.

- Jeg glæder mig mest til at lære folk at kende, både de nye kammerater og lærerne, som virker meget søde alle sammen, siger Sofus.

Sofus

Sofus Lebahn Frederiksen oplevede en aften, hvor det meste var lidt akavet. Men det fortog sig, for det var det samme for alle, siger han.