Er der en plads til mig?

16. november 2021

Hvis du ikke har sikret dig en plads til næste skoleår, kan du kigge langt efter en. Få en opdatering.

Søgningen til Midtjysk Efterskole er god og stabil, og det betyder, at man skal stå lidt tidligt op for at sikre sig en plads.

- Vi har fuldt hus til næste årgang 2023-24 og også 24-25 er fyldt godt op. Vi har ventelister, så det levner ikke mange håb for dem, der ikke allerede har sikret sig en plads. Kun ventelisten for drenge i 9. klasse er overskuelig, siger sekretær Marianne Høj Andersen.

Hun bliver dagligt kontaktet af unge og deres forældre for at høre om mulighederne for at få en plads. Og beskeden fra hende er klar:

- Du skal oprette en indmeldelse så hurtigt, som muligt. Det er første skridt, og på Midtjysk koster det ikke noget. Først, når vi har haft en samtale, og vi nærmer os skoleåret, vil der blive opkrævet et indmeldelsesgebyr, siger hun.

Til skoleåret 2023-24 er der stadig plads for drenge i 9. klasse, og kigger vi lidt længere frem til skoleåret 2024-25 er der pladser på alle trin.

Du kan altid følge med i den aktuelle udvikling på efterskole.dk

Er der plads til mig?

Hvis du ikke har sikret dig en plads til næste skoleår, kan du kigge langt efter en. De kommende årgange ser bedre ud. Få  en opdatering.