Hvordan møder vi børn i sorg?

25. september 2018

Er barndommen nu også så sorgløs, som mange går og siger? Det spørgsmål rejser pædagogisk konsulent og underviser, Jes Dige. Og han giver selv nogle af svarene i sit foredrag på Midtjysk Efterskole

Hvad er det, vi voksne mener, når vi siger, at barndommen er sorgløs. Er det også børnenes virkelighed og deres egen oplevelse af deres hverdag? Hvordan kan vi møde børn i sorg? Hvordan udfordrer vi os selv over for fastlåste ideer om sorg? Hvordan kan børns sorg udvikle sig progressivt i takt med deres modenhed? Hvordan støtter vi bedst et barn i sorg?

Det kommer pædagogisk og psykologisk konsulent Jes Dige og fortæller om ved et foredrag på Midtjysk Efterskole mandag 1. oktober 19:00- 21:00.

Jes Dige har gennem 25 år været en fremtrædende karakter inden for arbejdet med børn i sorg. Først gennem sit mangeårige samarbejde med Kræftens Bekæmpelse, og nu som frontfigur hos Skyggebørn.

Skyggebørn stræber efter at hjælpe de børn og unge, der har et behov, mens organisationen går mindre op i, om sorgen skyldes det ene eller det andet.

Jes Dige har medvirket i flere store dokumentarproduktioner, senest i DR1 Dokumentaren "Mor er død - men det taler vi ikke om", der blev vist i foråret 2016.

Foredraget er arrangeret i samarbejde mellem LOF Ikast/Brande, Ejstrupholm Håndværker og Borgerforening, Ejstrup Menighedsråd og Midtjysk Efterskole.

Det finder sted på Midtjysk Efterskole, Vestergade 50, Ejstrupholm, mandag 1. oktober 19:00-21:00.

Der vil blive mulighed for at købe kaffe/kage. Fri entré.

Jes Dige

Hvorfor valgte I Midtjysk Efterskole?

Hvorfor valgte I Midtjysk Efterskole? Det spurgte vi en række forældre om, den dag de hentede deres barn for sidste gang.