Mød en stærk kvinde uden ben på Midtjysk Efterskole

04. januar 2017

Almaz Mengesha er ikke som kvinder er flest. Faktisk slet ikke. Ikke alene er hun adopteret fra Etiopien, hun er også dobbelt benamputeret. Det har dog ikke slået hende ud. Nu kan du møde hende på Midtjysk Efterskole, hvor hun holder sit foredrag ’Hyæner i natten’.

Da Almaz som otte-årig mistede begge ben i en ulykke i det fattige Etiopien, så hendes fremtid dyster ud. Skæbnen ville, at hun endte i Danmark. For to år siden søgte Almaz Næsborg-Andersen tilbage til sine afrikanske rødder.

Det har hun efterfølgende skrevet en bog om. Ulykken gjorde hende stærk - så stærk, at hun kan kalde sig Danmarks første dobbelt-benamputerede kvinde, der har gennemført et triatlon.

Nu kommer hun og fortæller sin utrolige historie ved et foredrag på Midtjysk Efterskole torsdag 23. februar 2017 kl. 19-21,

En krigerisk og barsk rejse

- Mit foredrag tager udgangspunkt i min biografi, og jeg tager med hjælp af billeder tilhørerne med ud på en tankevækkende, krigerisk og i perioder meget barsk rejse til mit oprindelsesland Etiopien, som har formet mig til den kriger jeg er i dag. Under foredraget fortæller jeg om min barndom i et af verdens fattigste lande i Afrika. Her er opvæksvilkår, som ligger så langt fra det Danmark, vi kender.

-Jeg fortæller om min snoede og kringlede vej til Danmark, og om, hvordan jeg som dobbelt benamputeret kvinde har opnået succes i job og i min sport som triatlet.

Der kan købes  kaffe, te, vand og kage i pausen.

Foredraget er arrangeret af af LOF, Midtjysk efterskole, Ejstrup Menighedsråd, Ejstrupholm Håndværker og Borgerforening.

Entré 50,- kr. Unge under 16 år gratis. Billetter kan reserveres på midtvest.lof.dk/foredrag/dofoholdvisning?hold=16809  eller købes ved indgangen.

Hyæne

Almaz Menghezas  foredrag tager udgangsounkt i hendes biografi, og hun tager med hjælp af billeder tilhørerne med ud på en tankevækkende, krigerisk og i perioder meget barsk rejse til hendes oprindelsesland Etiopien

Hvordan er det at have et barn på Midtjysk

Forældre til elever på Midtjysk kommer også på arbejde. Hør, hvad en række forældre har oplevet.