Instagram gør dig ulykkelig

09. september 2019

Er du ofte mere optaget af det, der foregår på din telefon, end af det, der foregår lige for næsen af dig? Så lider du måske af FOMO - eller frygten for at gå glip af noget. Det kan du komme og høre mere om på Midtjysk Efterskole.

- Du er ikke alene, hvis du ofte føler dig distraheret af din telefon.

Det siger Zetlands teknologiskribent Frederik Kulager, som selv kæmper med det impulsive, formålsløse forbrug af sin.

Nu kommer han på Midtjysk Efterskole og  fortæller historien om, hvordan vi er endt her.

Han afslører også hvilke tricks, der bliver brugt mod os, og hvordan Silicon Valley tjener milliarder på at høste vores opmærksomhed og sælge den videre – med alvorlige konsekvenser for os, demokratiet og verden uden om os.

Foredraget finder sted på Midtjysk Efterskole tirsdag 1. oktober 19:00 - 21:00.

Det er Ejstrup Menighedsråd, Ejstrupholm Håndværker og Borgerforening, DOF Brande/Nørre Snede Aftenskole og Midtjysk Efterskole der arrangerer.

Entre 50,- . Unge under 16 år har fri entré, kaffe/the med brød kan købes

Frederik Kulager

Tirsdag 1. oktober fortæller teknologi- og internetjournalist Frederik Kulager fra mediet Zetland om frygten for at gå glip af noget - FOMO.