Kom til foredrag med Jesper Grønkær

07. november 2022

Jesper Grønkjær fra Eventyrernes Klub har en mission om at sprede smil i verdens brændpunkter. Mandag 28. november holder han foredrag på Midtjysk Efterskole.

Jesper Grønkjær har gjort det til sin mission at drage ud til klodens fjerneste afkroge, for at vise at smilet er det sprog, vi alle taler.

Han har en særlig evne til at få folk til at åbne sig. Han mødes med narkomaner, præster, politikere, kræftpatienter og mange andre.

Hør blandt andet om hans møde med den frygtede kvindelige massemorder “Hun-Djævelen” med 400 liv på samvittigheden.

Jesper balancerer skarpt mellem humor og seriøsitet i sit møde med fremmede mennesker. Det bliver hver gang til hjertevarme samtaler, som han efterfølgende videregiver i sine bøger, foredrag og tv-dokumentarer.

I 25 år har han rejst verden rundt og samlet personlige beretninger. Han har besøgt indianere i Sydamerika, tibetanske munke i Himalaya, kannibaler på Ny Guinea, gangstere i Honduras og beduiner i Sahara. Han er nu optaget i ”Eventyrernes Klub” blandt nogle af de mest legendariske globetrotter.

En skøn blanding

Foredraget er en skøn blanding af smukke fotos, unikke tv-klip, vanvittige historier. Men vigtigst af alt: der er så mange budskaber, at hans ord og holdninger bliver hængene i tankerne længe efter.

Undervejs tager han bl.a. sine tilhører med på tømmerflåde ned af Amazonfloden, ud til stammefolk i Afrika, ind bag tremmerne i Sydamerikas værste fængsler og til verdens strengeste diktaturstat Nordkorea.

Jesper ved hvad der sker, når man møder verden med smil, fremfor med skepsis. Han bliver kaldt Smilets Ambassadør, og når du har hørt hans foredrag, så vil du vide hvorfor.

Tid og sted: Mandag 28. november kl. 19:00 på Midtjysk Efterskole,

Vestergade 50, 7361 Ejstrupholm.

Entré 100,- kr. inkl. kaffe med brød (unge under 16 år har fri entré) Alle interesserede er velkomne.

Billetter kan købes ved indgangen
Arrangeret af Ejstrup-Gludsted Menighedsråd, Ejstrupholm Håndværker og Borgerforening og Midtjysk Efterskole