Kom til sangforedrag på Midtjysk

15. november 2019

Oplev glæden ved fællessang akkompagneret af rytmisk klaver i et udvalg af forskellige tiders tekster og kompositioner fra Højskolesangbogen – kombineret med fortællinger om sangene. Det sker på Midtjysk mandag 3. februar 2020.

Rasmus Skov Borring inviterer indenfor i sit arbejde med formidlingen af den danske sangskat, der indeholder både velkendt og nyt materiale. Han åbner op for sit værksted, hvor han komponerer nye fællessange.

Rasmus Skov Borring er 38 år, pianist, komponist og foredragsholder, uddannet cand.mag. i Moderne Kultur og Kulturformidling fra KU. Han har flere albumudgivelser bag sig, bl.a. "Den danske sang 1 & 2" med instrumentale klaverfortolkninger af danske højskolesange, ”Merry PIANO Christmas” samt to albums fra Rosendal/Borring-samarbejdet.

Kommer fra efterskoleverdenen

Rasmus Skov Borring er vokset op i efterskoleverdenen. Han er optaget af at holde den danske sangskat levende og gøre den tilgængelig for nye generationer og har gennem de seneste år været komponist bag en række nye fællessange – bl.a. tonerne til ”Gi’ os lyset tilbage” – Efterskolernes landsstævnesang, som i 2015 landede på en tredjeplads på DR’s Top 50 over danskernes foretrukne sange. Pianisten interesserer sig for at skabe både en relevant formidling af sangene samt en æstetisk dimension i musikken – og give mennesker på tværs af generationer et godt afsæt for at tage del i kulturen omkring fællessang.

For tiden arbejder pianisten på et nyt album med flere folkekulturelle sange – blandt andet med tekster af Halfdan Rasmussen, Grundtvig, Tove Ditlevsen og Anette Prehn.

Sangforedraget finder sted mandag 3. februar 2020 kl. 19:00, og alle er velkomne.

Midtjysk Efterskole står sammen med Ejstrup Menighedsråd, Ejstrupholm Håndværker og Borgerforening, DOF Brande/Nørre Snede Aftenskole bag arrangementet.

Kaffe/the med brød kan købes for 20,-
Unge under 16 år fri entre

Rasmus Skov Borring

Rasmus Skov Borring kommer og holder sangaften på Midtjysk Efterskole mandag 3. februar 2020 19:00.

Musik

Musiklinjen holder til i skolens musiklokaler, hvor der er studier og instrumenter, og hvor man kan indspille musik. Linjen giver også koncerter uden for huset.