Luna bager på Midtjysk

02. marts 2017

Luna Richardt er kendt fra Den Store Bagedyst på DR. Hun er også kendt som tidligere elev på Midtjysk. Nu kommer hun og bager en særlig Midtjyskkage til elever og forældre, som deltager i Et døgn på efterskole i påsken.

Når forældrene til børn på Et døgn på efterskole kommer for at hente deres barn, vil de blive mødt af en markedsplads, hvor eleverne viser, hvad de har lavet på skolen. Og Luna Richardt, som deltog i Den Store Bagedyst på DR i efteråret, har udtænkt en kage, som vil være helt speciel for Midtjysk Efterskole.

Luna har før fortalt, at det at være med i tv-programmet var lidt ligesom at gå på efterskole.

- Fællesskabet i programmet minder om det, der er på efterskolen. Man er i en boble, hvor alt andet er lukket ude, og hvor fællesskabet betyder alt. Dem udenfor boblen forstår det ikke, mener Luna.

Masser af bagehalløj

Til afslutningen på Et døgn på Efterskole har Luna tænkt, at hun vil lave en masse små kager, cupcakes, som hun vil dekorere med farver fra skolens logo.

- Det skal være kager, som udstråler alt det, skolen står for. Linjerne, fællesskabet og forskellighederne. Normalt bager jeg ikke så farverige kager, men når det skal være en Midtjysk kage, skal de have fuldt knald på det hele, siger Luna.

I dag arbejder Luna efter sin studentereksamen som handicaphjælper i Aarhus. At være med i tv-programmet har affødt en masse aktiviteter for hende, hvor kagebagning er en stor del. Alligevel har hun afsat tid til at komme på skolen og bage kager sammen med eleverne.

Vil gerne fortælle

- Og jeg vil med glæde fortælle alle, som gider høre på det, om mine egne oplevelser på Midtjysk, og om mine oplevelser med at lave fjernsyn, lover Luna.

Et døgn på efterskole er et arrangement, hvor elever fra 5.-6. og 7. klasse kan komme på Midtjysk og prøve, hvordan det er. Skolens nuværende elever deltager som undervisere i de forskellige linjefag, mens skolens lærere holder sig lidt i baggrunden.

Arrangementet finder sted i skolernes påskeferie, og det er arrangeret i samarbejde med DGI Midtjylland.

Luna Richart

Luna Richart lærte at indgå i stærke fællesskaber og at prøve noget ny på Midtjysk Efterskole. Nu kommer hun på skolen og bager en særlig Midtjyskkage til elever og forældre, der deltager i Et døgn på Efterskolen i Påsken.

Bager Luna fra Den Store Bagedyst en særlig Midtjysk kage

I forbindelse med optagelserne til Den Store Bagedyst på DR, lavede vi et interview med Luna. Det kan du se eller gense her.