Mød 'drabschefen'

05. september 2019

Ove Dahl er tidligere drabschef for Københavns Politi og har i den stilling i mange år været et velkendt ansigt i medierne i forbindelse med større drabssager herhjemme. Nu kommer han på Midtjysk Efterskole og fortæller om sit usædvanlige liv.

Gennem sin mangeårige karriere i politiet har Ove Dahl set det meste – og det værste. Nu beretter han for første gang selv om nogle af de mest spektakulære sager, som han oplevede dem. Blandt andet sagen om det parterede lig fra det indre København og et stadigt uopklaret kvindedrab.

Et sandfærdigt indblik
I alle sagerne har Ove Dahl været på med helt tæt på og dermed får tilhørerne et sandfærdigt indblik i Dahls usædvanlige univers, både det professionelle og i høj grad det personlige. For hvordan er det at være ægtefælle og ven til den tidligere drabschef, og hvordan reagerede den professionelle Ove Dahl på det personlige plan, når han stod over for at skulle efterforske endnu en grusom forbrydelse?

De tankevækkende og interessante foredrag med Ove Dahl er baseret på biografien “Drabschefen”, som er et nærgående portræt af Ove Dahl.

I sommeren 2011 gik Ove Dahl på pension efter 40 år i politikorpset.

Fakta:

Foredraget er arrangeret i samarbejde med Ejstrup Menighedsråd, Ejstrupholm Håndværker og Borgerforening, DOF Brande/Nørre Snede Aftenskole og Midtjysk Efterskole

Sted: Midtjysk Efterskole tirsdag 26. november 19:00.

Entré: 75, -. Unge under 16 år fri entré.

Kaffe/the med kage kan købes for 20,- .

Reservér billetter:

Ove Dahl

Tidligere drabschef Ove Dahl holder foredrag på Midtjysk Efterskole tirsdag 26. november 19:00.

Hvis jeg siger Midtjysk Efterskole - hvad siger du så?

Hvis jeg siger Midtjysk, hvad siger du så?