Tak for besøget

29. september 2020

Efterskolernes Dag blev i år afviklet som en online-begivenhed på Facebook. På trods af tekniske udfald og manglende intimitet, blev det en god dag.

Tak for besøget på Efterskolernes Dag - hvis du altså var der. Det ved vi af gode grunde ikke, for det hele foregik online.

Men vi kan konstatere, at der var mellem 200 og 400, som kiggede med på Facebook til enten forstanderens oplæg om skolen eller til en af de virtuelle rundvisninger.

- Vi er godt tilfredse med aktiviteten, men vi savnede selvfølgelig den direkte kontakt, håndtrykket. smilet og spørgsmålene, siger forstander Bo Thorup.

God - men stille dag

Han sad dagen lang klar med elever, som gerne ville vise rundt på skolen ved hjælp af deres mobiltelefoner. Men det var der ikke mange, der benyttede sig af.

- Vi skal nok blive bedre til at fortælle, hvordan man kan få en individuel rundvisning. Og bedre til at oplyse om mulighederne for at komme til at tale med en lærer eller en af vores administrative medarbejdere, siger forstanderen.

Hermed har han også indikeret, at selv om dagen forløb godt, så er der stadig meget, der kan blive bedre.

- Jeg synes, det var synd for vores nuværende elever, at de ikke fik muligheden for at vise skolen frem. Det elsker de. Men når vi nu har en Coronavirus, så må vi se at få det bedste ud af situationen.

Der var en god stemning blandt elever og lærere, men de kunne godt have tænkt sig lidt mere gang i den, slutter han.

Virtuel rundvisning

- Man er til stede uden at være det, siger Ditte, som måtte 'nøjes' med en virtuel rundvisning på grund af skolenedlukning og aflysning af fysiske arrangementer i 2021.