Ny i foreningen

Nye repræsentanter i foreningen

Når efterskoleåret lakker mod enden, er det tid til at vælge nye repræsentanter ind i Elevforeningen.

Hver afgående årgang får lov til at stemme to årgangsrepræsentanter + to suppleanter ind i Elevforeningen.

Hvis du går og overvejer at blive en del af Elevforeningens arbejde, kan du her læse om, hvad vi render rundt og laver.

Fire mødeweekender

Vi har mødeweekender fire gang om året: august, oktober, januar og april eller maj.

Vi mødes som regel klokken 19 på skolen fredag aften, og tager hjem igen søndag formiddag. Hvis man ikke kan være med hele weekenden, er man selvfølgelig velkommen til at tage før hjem eller møde op senere. Du får dine udgifter til transport dækket af Elevforeningen.

Hvad laver vi i weekenderne?

I august forbereder vi os til de kommende arrangementer og planlægger, hvad vi vil lave med eleverne i oktober-weekenden.

Oktober

I oktober har vi en weekend, hvor vi laver nogle aktiviteter med eleverne og får styr på den sidste planlægning til jubilæumsmiddagen og gensynsdagen.

Januar

I januar arrangerer vi jubilæumsmiddag. Her bliver alle jubilæumsårgangene inviteret til en lækker middag.

Denne weekend holder vi også gensynsdag. Fra klokken 13 til 17 er dørene åbne, og vi sørger (som regel) for, at svømmehallen er åben en times tid i løbet af eftermiddagen eller andre aktiviteter. Der er mulighed for at se sit gamle værelse.

Køkkenet serverer forfriskning med de velkendte boller. Hvis de enkelte årgange har lyst til at spille musik i opholdsstuen eller foredragssalen, kan det også arrangeres. Der plejer at komme mellem 130 og 150 gæster. De fleste af gæsterne er fra sidst afsluttede årgang. Det er gratis at deltage i gensynsdagen.

70 % hygge, 30 % arbejde

Når vi er samlet i weekenderne på skolen, går vi meget op i at hygge - det vil sige spise slik, få god morgen-, middag- og aftensmad, plage Morten Pehn om at lave pandekager til os, se film osv. Fredag aften tager vi tit i svømmehal og sauna, når vi er færdige med mødet. Lørdag aften tager vi nogle gange væk fra skolen for at bowle, eller måske se en film i Klovborg Kino. Elevforeningen giver en slat penge til hygge/underholdning hver weekend.

Hvis du var glad for at gå på Midtjysk, og du trives blandt lidt halvtossede (vi er nemlig en del, der er lidt småtossede i foreningen) mennesker, falder du helt sikkert godt ind i Elevforeningen.

Alternativ weekend

En gang om året tager vi desuden også i sommerhus og hygger os 100 % med god mad, spil, film og gåture i det fri.

Elevforeningen

Genskab password

Har du glemt dig password, så kan du genskabe det ved at indtaste din email

Hvis du ikke har oplyst din email, er du nødt til at kontakte skolen.

I anledning af skolens 50 års jubilæum i 2012 producerede Elevforeningen en video.