Regulering af egenbetaling

Fra skoleåret 2024 reguleres prisen med 100,- kr. om ugen. Efter reguleringen vil den ugentlige egenbetaling være 2.750,- kr.

Reguleringen skyldes ekstraordinære omkostninger til blandt andet overenskomstaftalte lønninger, som skolen ikke har kunnet forudse.

- Vi vil gerne fastholde den høje kvalitet og det høje aktivitetsniveau, og det ville ikke være muligt uden en lille prisregulering, siger forstander Bo.

Han tilføjer, at Midtjysk stræber efter holde egenbetalingen i den lave ende.

- Vi vil gerne være en efterskole for alle, og fastholde vores princip om 'All inclusive', så der ikke dukker ekstraregninger op i løbet af året. I egenbetalingen på Midtjysk indgår betaling for alle aktiviteter, også lejrskoleopholdet i Norge.

Særlige muligheder for støtte

Han gør opmærksom på særlige muligheder for at søge støtte. De særlige muligheder kaldes også Lokal Efterskolestøtte - eller individuel supplerende elevstøtte, og skal søges direkte gennem Midtjysk Efterskole.

Hvis en familie stadig har svært ved at finansiere et efterskoleophold, er det muligt at søge efterskolen om lokal efterskolestøtte.

Skolen får fra staten en pulje penge som den skal uddele som 'Lokal elevstøtte'. For at komme i betragtning skal husstanden have oplevet en væsentlig ændring i husstandsindkomsten eller have en lav
husstandsindkomst. Det kan for eksempel være sygdom, arbejdsløshed eller lignende.

Skolen skal have en skriftlig ansøgning med en begrundelse for, hvorfor man ønsker at komme i betragtning.

Ansøgning sendes gerne som en e-mail til midtjysk@midtjykefterskole.dk

Sammen med ansøgningen (vedhæftet e-mailen) sendes kopi af årsopgørelsen 2023 og kopi af de seneste 3 lønsedler.

- Ansøgningsfristen var 1. april 2024, man den er blevet forlænget til 24. april, så der er altså stadig en mulighed, siger han.

Læs mere her (Linket fører til Efterskoleforeningens hjemmeside)